Stephan’s wens

‘Ik ben Rachelle (35) en getrouwd met Stephan (38) en we hebben een dochtertje Noa van 4 jaar oud.

Na ruim 2 jaar vage klachten, ziekenhuis in en uit gelopen te hebben kregen we in november 2022 ‘s avonds het vreselijke telefoontje dat het bij Stephan toch foute boel was. Uiteindelijk bleek hij een zeldzame vorm van non hodgkin te hebben.  Na een reeks zware chemo’s en een autologe stamceltransplantatie kregen we in september 2023 de eerste schone scan. Maar helaas had hij in oktober een zware longontsteking waarbij hij zo snel achteruit ging dat hij in coma werd gebracht. Hieruit is hij gelukkig gekomen en langzaam krabbelde hij op. Tot wij afgelopen juni weer het vreselijke bericht kregen dat de ziekte terug was.  Weer werd er gestart met zware chemokuren, alleen deze bleken niks te doen. Vervolgens probeerden ze nog immunotherapie maar ook dit had geen effect en bleek de ziekte onwijs gegroeid te zijn. Op vrijdag de 13e kregen wij het slechte nieuws dat Stephan niet beter zou worden en dat ze levensverlengend gaan behandelen. En daarbij de boodschap: geniet met je jonge gezin en ga doen wat je heel graag wil.

Het eerste wat naar boven schoot was een trouwfeest. Want op 06-10 3 jaar geleden zijn wij getrouwd maar nog nooit hebben we de kans gehad een feestje te geven. De Nederlandstalige muziek was een van de dingen die wij gemeen hebben en wat in zo’n periode van ziekte een extra betekenis heeft. Nu wij een feestje gaan geven voor ons trouw jubileum en het ons fantastisch leek als we op deze dag een Nederlandstalige zanger zouden hebben, bracht het ons bij de stichting No Guts No Glory.

Na het indienen van onze wens heb ik zo’n fijn gesprek gehad met Imke die direct hard aan de slag is gegaan want het was allemaal vrij kort dag. Het liedje Engelbewaarder is echt Stephan zijn liedje. Toen hij net uit de coma was werd dat zijn lijflied en iedere keer als we deze horen brengt het ons terug naar de dag dat hij ontwaakte. En voor mij staat het liedje Leef van André Hazes bovenaan hoe we in het leven staan sinds zijn ziekte en omgaan met de situatie. De volledige tekst sluit zo aan bij hoe we nu leven, ‘ Leef alsof het je laatste dag is’. NGNG heeft geregeld dat Alberto Nicolay speciaal deze nummers voor ons kwam zingen. Toen ik dat appje van haar kreeg biggelden de tranen over de wangen want wauw, we krijgen een feestje om nooit te vergeten!!

Vlak voor het feest was het nog even spannend of het door kon gaan omdat Stephan een longontsteking bleek te hebben, maar gelukkig deed de antibiotica goed zijn werk. En in deze dagen weer zo’n fijn contact met Imke gehad, want mocht Stephan toch te ziek zijn zou ze regelen dat het optreden verplaatst werd.

Direct toen Alberto binnenkwam merkte je dat hij het een onwijze eer vond er te mogen zijn terwijl wij het een eer vonden dat hij voor ons kwam zingen. Hij opende met de knaller ‘Vanavond even uit m’n bol’, en direct schoten bij ons en bij vele anderen de tranen in de ogen want ja… die zorgen gingen we vandaag echt even vergeten.

Het liedje ‘Kleine Jongen’ heeft voor mij een bijzondere betekenis, als klein meisje zong m’n vader het altijd en zei hij; let op wat ze zingen, dit is echt hoe de wereld is. En toen onze kleine meid er was zongen wij het als ‘Kleine meid’ voor onze dochter. Dit verhaal had ik Imke van tevoren verteld en toen startte Alberto het liedje en zong hem als ‘Klein meisje..’ wauw, dit was extra speciaal. En onze kleine meid huppelde rond voor ons in haar prinsessenjurk, onwetend waarom dit nu iedereen zo emotioneerde. Het werd zelfs Alberto even te veel waardoor hij het liedje opnieuw moest starten. Wat een prachtige stem en wat een mooie, lieve, warme man. Hij heeft super lieve woorden naar ons uitgesproken en gezegd dat hij er een mooi feest van zou maken maar het was veel meer dan dat. Het was een onvergetelijk feest dat niet mooier had kunnen zijn en wij zijn zo blij dat Alberto speciaal voor ons kwam zingen.

En Stephan, die heb ik zo zien lachen, dansen en zingen, dit is al heel lang niet zo meer geweest en ik kan dan alleen maar bedanken dat we hem allemaal weer zo hebben kunnen zien. Zoveel dank aan NGNG voor het mogelijk maken van deze onvergetelijke herinnering!’

Heel erg graag gedaan lieve familie. We wensen jullie nog zoveel mogelijk kwalitatief fijne tijd samen toe 💙

Help jij muzikale wensen te realiseren?
Heel fijn, dank je wel!