Ton’s laatste wens

‘Vorig jaar december stond onze wereld stil. Er werd strottenhoofdkanker bij mijn man Ton geconstateerd met uitzaaiingen naar de lymfeklieren. Een zware operatie volgde van 13 uur. Daarna een zwaar traject met 8 weken bestraling in Erasmus. Iedere dag op en neer.

In juni op controle bij de arts om te kijken of er een stemprothese geplaatst kon worden zodat hij weer kon praten en misschien een klein beetje zingen, want dat deed hij graag.

Maar na een scan bleek dat de kanker terug is, in de hals in een agressieve vorm.

Geen behandeling meer mogelijk.

Momenteel hebben wij het met onze kinderen heel zwaar. Om voor Ton iets moois te doen hebben we jullie hulp ingeschakeld. 16 september wordt ton 62jr. Ton is dol op Nederlandstalige muziek. In de jaren 80 genoot hij volop van de liedjes van Koos Alberts. Zelfs op onze bruiloft pakte hij de microfoon. En zong een liedje van Koos.

De laatste jaren vierden wij onze vakantie in Santa Susanna waar Pierre van Dam vaak te horen was met de liedjes van Koos en ook logeerde in ons hotel.’

Gisteren kwam Pierre een huiskamerconcert geven, speciaal voor Ton en Marij en al hun kinderen en kleinkinderen.

‘Ton heeft volop genoten van het optreden van Pierre en wij als gezin ook. Pierre zelf vond het ook heel mooi om te doen. We hebben veel foto’s en filmpjes. Het is heel mooi om op terug te kijken. Heel mooi.
Marij’

We zijn heel blij dat het gelukt is om Ton nog zijn muziek live te kunnen laten beleven, samen met zijn hele familie.
Hij kan niet meer praten, maar ‘zong’, zonder geluid, alle liedjes mee.
Met grote dank aan Pierre die, toen we hem vroegen of hij op zeer korte termijn dit wilde doen, direct zijn agenda leeg maakte en dit zo ontzettend liefdevol heeft gedaan.
Voor de hele familie en zeker voor Ton, was dit van grote waarde.
En daar doen we het voor 💙

Steun jij onze muzikale wensen?
Heel fijn, dank je wel!