Simon’s wens

We deelden eerder de wens van Simon en vinden het erg leuk om te kunnen delen dat zijn wens meer dan geslaagd is! Hij vertelt jullie graag zelf waarom het zoveel verschil heeft gemaakt voor hem.

‘Met mijn band hebben we ons zo goed als mogelijk voorbereid om in Studio PAF! In Rotterdam een EP op te nemen.
We hadden de nummers nog bijgeschaafd, tempo bepaald en volgorde besproken.
Op 2 maandagen gingen we aan de slag.

We besloten om de EP live op te nemen. De drums, bas, gitaar en zang zijn allemaal van dezelfde take. Dit draagt bij aan de “vibe” van de opname, er zit dan een bepaalde energie in die je niet altijd kan vatten als je laag voor laag opneemt.

De basis stond er op dag 1 erg vlot op. Sneller dan we van tevoren bedacht hadden, dus besloten we 2 extra songs op te nemen.
Op dag 2 hebben we extra aankleding gegeven aan de nummers door het toevoegen van toetsen, mondharmonica en backing vocals (daar kom ik straks nog op terug).

De “Shy Riot Club” self-titled EP.
We zijn als band echt enorm blij en dankbaar met dit resultaat. Op 14 september 2024 gaat het online op Spotify, dat is de dag dat we ook optreden in onze thuisbasis Dordrecht.
Het enige nadeel van zo’n tof product is dat we nooit meer zo goed gaan klinken als op deze plaat, maar misschien is dat juist wel de bedoeling geweest.

Voor mij persoonlijk waren deze dagen echt fantastisch om mee te mogen maken. De timing had ook niet beter gekund! Ongeveer 6 weken na mijn laatste chemokuur zijn we begonnen in de studio. Ik heb genoeg tijd gehad om te herstellen en de dagen vol te houden
Tijdens en rondom de opnamedagen was ik zo met de muziek bezig en aan het genieten van het feit dat ik nog eens in zo’n mooie en bekende studio mocht spelen, dat mijn ziekte helemaal op de achtergrond verdween. Dit realiseerde ik dan ook pas dagen daarna omdat ik toen echt in het moment zat. Een heel erg fijn gevoel na zo’n medisch belastende tijd.

Sinds ik weet dat ik ongeneeslijk ziek ben, denk ik regelmatig na over mijn nalatenschap. Wat wil ik nog doen? Wat wil ik achterlaten? Hoe wil ik dat mensen mij later zullen herinneren?

Dat bracht mij op deze wens..

Deze wens omvat al deze vragen en beantwoord ze ook nog eens.

Wat wil ik nog doen?
Een mooie tijd hebben met o.a. mijn vrienden van de band. Herinneringen maken, ervaring opdoen, ergens naartoe leven. Genieten van in het moment zijn.

Wat wil ik achterlaten?
Een supergave EP. Iets tastbaars… Ook ver nadat ik zelf niet meer leef kunnen mijn geliefde vrienden en familie dit opzetten en een stukje van mij blijven horen.
Natuurlijk voor mijn vrienden van Shy Riot Club in het bijzonder. Dit is een geweldige momentopname van deze tijd samen. Van al die jaren in de oefenruimte, van het opnemen en later de herinnering aan mij en de mooie tijd met de band.

Hoe wil ik dat mensen mij herinneren?
Als iemand met een grote liefde voor muziek! Iemand die ondanks de vooruitzichten dingen wil blijven ondernemen en alles uit het leven wilt knijpen. En door die instelling ook ineens zo’n toffe plaat in zijn leven heeft mogen maken!

Nu backing vocals waar ik nog op terug zou komen… Ze vindt het zelf verschrikkelijk om terug te horen. Maar mijn vrouw Rosy, de liefde van mijn leven heeft een stukje ‘meegezongen’ op de EP, dit was van tevoren niet zo gepland.
Maar voor mij is dat enorm bijzonder en waardevol. Ze maakt deel uit van deze plaat en dus ook deze herinnering. Dat maakt de cirkel helemaal rond.

Tot slot wil ik ook Marcel van Studio PAF! bedanken voor de fijne sfeer in de studio en Robin voor het komen maken van het beeldmateriaal tijdens het opnemen.
Niks meer dan enkel liefde en dankbaarheid aan NGNG en Ellen die zo liefdevol en betrokken is geweest bij dit avontuur en dit allemaal mogelijk hebben gemaakt.
Simon’

Met zeer veel liefde hebben we alle kosten van de studio op ons genomen.
Lieve Simon, dit is je zó gegund!
Veel plezier de 14e met jullie show!

Steun je onze muzikale wensen?
Dank je wel, ook namens onze begunstigden.