Anne’s wens

‘Mijn naam is Anne, 27 jaar en sinds vorig jaar augustus heb ik acute myeloïde leukemie. Ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk door de medicatie van mijn colitis ulcerosa zou komen; “0.01% kans op leukemie” stond er in de bijwerkingen. Dikke vette pech dus. Eerst kreeg ik zware chemotherapie en werd ik voor een aantal weken opgenomen in het ziekenhuis.
Helaas had deze kuur niets gedaan, “de kanker is te sterk” kreeg ik te horen. Een stamceltransplantatie stond toen op de planning. Ik kreeg in november stamcellen van mijn broertje maar helaas, na een tijdje kreeg ik ook hier weer te horen dat dit niet was gelukt want: “de kanker is te sterk”. En zo bleef het slechte nieuws maar binnen rollen, complicatie na complicatie. Door verschillende complicaties heb ik uiteindelijk ruim 15 weken op en af in het ziekenhuis gelegen.
Daarnaast kreeg ik in april dit jaar de prognose dat de kans dat ik over 2 jaar nog leef, nog maar 10% is. De wereld zakt onder je voeten vandaan.

Wat mij in deze periode heel erg heeft geholpen en nog steeds helpt is muziek. Van Snelle, Justin Bieber tot hits uit de jaren 80/90. Maar echt heel erg blij word ik van de Mamma Mia films en de muziek van ABBA.
Even nergens aan denken en gewoon genieten en meezingen. Een paar maanden terug zag ik dat ze een Mamma Mia dinner show hadden in London. Toen mijn beste vriendin Loes ermee kwam dat deze nu ook in Rotterdam is, dacht ik daar moet ik heen!! Dankzij stichting No Guts No Glory is dit waargemaakt waar ik ze ontzettend dankbaar voor ben!! Ik heb genoten van dit mooie moment samen met de mensen die het meest dierbaar voor me zijn!

Nadat ik 17 september te horen heb gekregen dat ik niet beter word, kwam deze avond als geroepen. Even zorgeloos genieten met leuke muziek! Ik heb enorm genoten en ben dan ook erg dankbaar dat stichting No Guts No Glory dit voor mij heeft willen doen!

Vriendin Loes laat ons nog weten;

‘Het was echt fantastisch! We hebben het heel leuk gehad en ik kon zien dan Anne aan het genieten was, dat deed ons allemaal goed. Nogmaals van ons allemaal super bedankt! Jullie hebben ons een mooie herinnering samen met Anne mogen geven en die zullen we nooit meer vergeten!’

We kochten de allerbeste kaarten voor Anne, haar beste vriendin, moeder en tante zodat het hen aan niets zou ontbreken.
Lieve Anne, super fijn dat je zo genoten hebt!

Help jij muzikale wensen te realiseren?
Heel fijn, dank je wel!