Waheeda’s wens

‘Mijn vrouw, Waheeda Shadood, heeft uitgezaaide leyomiosarcoma.
Over haar ziekte en haar turbulente leven schreef ze een boek: Leven in Termijnen, 2023, uitgeverij Jurgen Maas.

Ze heeft een islamitische achtergrond waaraan ze ook in deze laatste fase haar eigen invulling geeft. Ze laat zich hierbij inspireren door het soefisme, de spirituele, ruimdenkende stroming binnen de islam. Samen bezochten wij vrij recent in Muziekgebouw aan het IJ een concert van Karima el Fillali, een Nederlands-Marokkaanse zangeres die gedichten van soefi-dichter en -denker Rumi op muziek heeft gezet. Prachtig!

Wat zou het geweldig zijn als Waheeda haar nog een keer zou kunnen zien en horen zingen. Bijvoorbeeld bij ons thuis of in een mooie buiten setting. Waheeda is inmiddels afhankelijk van een rolstoel, zuurstof en zware pijnmedicatie. Bovendien is zij erg kwetsbaar voor virussen als covid. Naar een regulier concert gaan, zit er om die reden niet meer in.

Een collega wees me op de muzikale wensen waarmakers van No Guts No Glory.
En twee weken later kwam onze wens uit: een huiskamerconcert van Karima!

Het was intiem, emotioneel en vooral heel erg mooi.
De Arabische liederen passen perfect bij de spirituele reis die Waheeda gemaakt heeft: gezongen soefi-gedichten, uit lang vervlogen tijden en toch tijdloos.

Toen het uitgaan niet meer lukte, bracht No Guts No Glory het uitgaan naar ons huis.

Muziek heelt en verzacht de pijn. Dat is weer eens bewezen. Oneindig veel dank daarvoor!
Rik’

Met veel dank aan Karima, dat ze op zo’n korte termijn meteen regelde dat ze kon komen, en dit op zo’n mooie en integere manier heeft gedaan.
Lieve Rik en Waheeda, met liefde hebben we dit bijzondere huiskamerconcert met Karima el Fillali georganiseerd, zodat jullie nog één keer konden genieten van haar live muziek, samen met zoon Jaden, moeder, zus en beste vriendinnen.
Heel fijn dat we voor even de pijn konden verzachten.

Help jij muzikale wensen te realiseren?
Heel fijn, dank je wel!