No Guts No Glory vintage merchverkoop op Dynamo Metalfest 2024

Voor het derde achtereenvolgende jaar stonden onze vrijwilligers het hele weekend op Dynamo Metalfest in Eindhoven om gedoneerde (vintage) bandshirts te verkopen. In de afgelopen maanden zijn honderden shirts gedoneerd die gretig aftrek vonden bij de metalheads op het festival. De volledige opbrengst van de verkoop gaat naar Stichting No Guts No Glory.

Het hele weekend is het druk in de kraam. Niet alleen om shirts te kopen, maar ook om even een praatje te maken of om persoonlijke verhalen rondom kanker te delen. Veel bezoekers kennen de stichting al, dus er hoeft niet vaak uitgelegd te worden wat precies het doel is. Er wordt flink gegrasduind tussen de shirts en velen vinden net dat ene pareltje waar ze naar op zoek zijn.

Vrijwilliger David werkte het hele weekend in de kraam, hij vertelt over zijn ervaringen: “Dynamo Metalfest is elk jaar een hoogtepunt voor onze vintage merchverkoop en dit jaar was dat wederom het geval. Samen met het gezellige en hardwerkende team van vrijwilligers hebben we weer veel geld opgehaald voor NGNG. Hoewel er minder bezoekers waren dan vorig jaar, hebben wij gemiddeld per bezoeker meer verkocht dan vorig jaar. Hartverwarmend ook om te zien hoeveel mensen tassen vol shirts aan ons doneerden, die we ter plekke weer konden verkopen. Ook leuk om te melden was het enthousiasme van de Amerikaanse band Bodysnatcher toen zij onze kraam ontdekten. Meerdere keren kwamen de bandleden langs en ze vonden er oude shirts die ze al meer dan tien jaar zochten. Dat resulteerde in een shout-out vanaf het podium tijdens hun set, want zanger Kyle spoorde alle aanwezigen aan om onze kraam te bezoeken.”

We kijken met heel veel plezier terug op een prachtig weekend en we zijn blij dat we ieder jaar zo goed ontvangen worden op het festival. Onze dank gaat uit naar iedereen van Loud Noise (de organisatoren van het festival) die ons wederom een prachtige plek op het terrein hebben gegeven. Tevens willen we alle bezoekers die iets gekocht, gedoneerd of gewoon een praatje gemaakt hebben bedanken. Hopelijk zien we jullie volgend jaar tijdens het tiende Dynamo Metalfest!

En natuurlijk een welgemeend dankjewel aan de vrijwilligers die enorm hard gewerkt hebben: Caitlin, Carmen, David, Inge, Ivo, Marloes en Sander.

Wil jij oude bandshirts doneren die je nog in de kast hebt liggen? Stuur ons dan even een mail.

Regio Oost- en Noord-Oost Nederland: David Brinks david@stichtingngng.nl
Regio Midden- en Noord-West Nederland: Marloes van de Laarschot marloes.laarschot@gmail.com
Regio Zuid- en Zuid-West Nederland: Sander van Baalen vanbaalensander@gmail.com