Romkje naar Lowlands!

‘En dan hoor je ineens op 28 december 2023 dat je waarschijnlijk lymfeklierkanker hebt. Hoe kan dat nou, ik had toch echt een topjaar?  En toch…. die paar knobbeltjes in mijn nek en oksel bleken foute boel, en dan ga je ineens heel anders 2024 in.

Mijn naam is Romkje en ik was 29 toen ik werd gediagnosticeerd met Hodgkin. Plotseling bevond ik me in een medische rollercoaster die ik nooit had verwacht, hallo medische wereld. Na 12 chemo’s werd op vrijdagochtend (17 augustus) mijn PET-scan gepland, en de resultaten zou ik op 20 augustus krijgen. Lowlands zou precies tussen deze twee data vallen.

Dus wat zou er beter zijn als tijdverdrijf voor het wachten op de scan, dan met vrienden op mijn favoriete festival te staan. Even niet ziek zijn en genieten van de sfeer en quality time met de mensen die me gesteund hebben. Dus van PET-scan naar Lowlands werd langzaam een realistisch idee.

Toen werden we getipt op de stichting No Guts No Glory, die zich richt op het creëren van onvergetelijke muzikale momenten voor mensen met kanker. Na snel en fijn contact met hen kregen we het aanbod om op de Gllamping te verblijven. Dit maakte het allemaal een stuk makkelijker: comfortabele bedden, mogelijkheid om te rusten, en geen halve volksverhuizing met kampeerspullen. We waren mega enthousiast, op deze manier was het mogelijk!

Terugblikkend op Lowlands 2024, het was geweldig. We paradeerden (ongemakkelijk) als luxepaardjes op de Gllamping, genoten van alles wat de line-up te bieden had met Sugababes, Justice en Confidence Man als hoogtepunten, en deden veel dansjes tijdens het nachtprogramma. Maar vooral was het bijzonder om met onze vrienden te lachen, domme dingen te doen en even het afgelopen half jaar te vergeten.

De scanresultaten ontvang ik op 20 augustus, en dat blijft spannend. Maar één ding is zeker: niemand kan ons dit weekend meer afnemen. Heel erg bedankt aan Stichting No Guts No Glory, en in het bijzonder Kay, voor het regelen van alles en het fijne contact. We hebben genoten!’

Lieve Romkje, heel graag gedaan! We hopen heel hard dat je vandaag een goede uitslag mag krijgen.

Draag je bij aan het laten uitkomen van muzikale wensen?
Dank je wel, want het maakt echt verschil