Ellen en Howard naar Diana Ross

‘Hoi allemaal. Ik ben Ellen, 57 en getrouwd met Howard Blake, ook 57 jaar. Twee jaar geleden begon ik af te vallen, had ik onverklaarbare koorts, nachtzweten en erg vermoeid. Mijn fijne huisarts stuurde mij naar het ziekenhuis voor een APK, ook omdat mijn intuïtie zei dat er iets niet klopte. Diagnose nierkanker. Ik vroeg doorverwijzing naar het AVL. Daar deed ik mee aan een trial voor immunotherapie, daarna volgde de operatie waarbij augustus 2022 de tumor en mijn linker nier werden verwijderd. Herstel ging vlot en 3 maandelijkse scan en bloedcontroles.

In een opwelling vroeg ik mijn man Howard in december 2022 eens zijn PSA te laten testen dmv een bloedtest. Kerstavond keken we in zijn online dossier…een PSA van 18! Flabbergasted zijn we de weken doorgekomen, wéér een kankertraject in. Bestraling en hormoontherapie en het PSA is bijna niet meer te meten in zijn bloed. Augustus 2024, 2 jaar na de operatie, na mijn laatste 3 maandelijkse scan, is het mis. De uroloog is (natuurlijk net nu) op vakantie. Weer in de wachtstand. Gelukkig krijg ik pijnbestrijding via de huisarts.Mijn advies is om alsjeblieft goed te leren luisteren naar de signalen die je lichaam en/of intuïtie die je lichaam en geest je proberen te geven! Beiden hadden we GEEN nier en/of prostaatklachten! Kanker is echt een silent killer.

Wat echt onwijs gaaf en op een goed moment kwam (toeval bestaat niet) is dat wij van deze geweldige stichting kaartjes hebben gekregen voor Diana Ross, 1e rang! Iets positiefs om naar uit te kijken!

Zondag 11 augustus was het dan zo ver. We hebben leuke gesprekken gevoerd en er was een hele goede dj in het voorprogramma. We stonden al te swingen in de gangpaden met een lekker drankje (want: je leeft maar 1 keer 😄). Stipt om 20.30 uur kwam de 80-jarige Diva op met haar entourage. Wat een show, wat een sfeer! Heerlijk gedanst en bij het liedje Touch Me in the Morning brak ik even. Wat hebben we genoten, wat waren we dankbaar, verliefd, verdrietig. Alle emoties kwamen voorbij, en dat mag. Wat een respect voor Diana Ross toen ze nog 1 keer terugkwam voor een toegift: Thank You. Om haar fans te bedanken. Onwijs. Beste concert dat wij ooit hebben gezien!

Dank Stichting No Guts No Glory, zonder jullie, en zeker zonder Kay (met z’n lieve berichtjes) hadden wij deze herinnering niet kunnen maken!’

Graag gedaan Ellen en Howard!
Met liefde kochten we hele mooie plaatsen voor jullie tijdens dit concert.
Sterkte met wat komen gaat en hopelijk kunnen jullie nog lang nagenieten!

Draag je bij aan het laten uitkomen van muzikale wensen?
Dank je wel, want het maakt echt verschil