Lieke naar André Rieu!

‘Mijn naam is Lieke, en ik heb drie fantastische zoons en geweldige schoondochters. Als advocaat heb ik jarenlang mooi werk gedaan. En toen plots was daar ruim vijf jaar geleden borstkanker. Een behandeling heeft plaatsgevonden, met amputatie en al. Helaas, drie jaar geleden bleek dat er uitzaaiingen waren, dat zet de wereld dan op zijn kop, je wordt niet meer beter, alleen wanneer dat echte zwaard van Damocles valt, dat blijft de vraag. Iedere drie maanden is dat toch weer spannend.

Op mijn manier “ontken” ik al vijf jaar dat ik ziek ben, en probeer ik alles uit het leven te halen, voor zover dat in mijn mogelijkheden ligt. De tijd die ik heb, wil ik zo goed mogelijk gebruiken. Dingen ondernemen waar ik blij van word, werkt voor mij als de beste pijnstiller. Als ik thuis ben of als ik op pad ben, is er altijd muziek aan. Als ik soms somber ben, dan sleept muziek mij daar doorheen. Voor mij is het luisteren naar muziek dus heel belangrijk, via muziek kom ik ook gemakkelijker bij mijn gevoel.

Via de Stichting NGNG, waarmee ik in contact ben gekomen via een sportmaatje van de oncologische fysiotherapie club, mocht ik een wens laten vervullen, waarin de muzikale belevenis leidend is. Nu ben ik een groot fan van André Rieu, al was ik nog nooit bij een optreden van hem geweest, maar op tv kijk ik er altijd graag naar. De tranen komen dan vaak tevoorschijn. Er zit zoveel gevoel in, ik geniet er intens van. Ook van de saamhorigheid en de vreugde die er vanaf straalt. Mijn moeder was ook al helemaal weg van André Rieu, zij zat gekluisterd aan de tv te luisteren en te kijken. Doordat mijn ouders van zijn muziek hielden, en mijn moeder Limburgse was, voel ik me wel aan André Rieu verbonden. En nu mocht ik, dankzij de Stichting NGNG, naar een concert want het ze gelukt een kaartje voor een aankomend zomer concert te bemachtigen!’

Dankzij No Guts No Glory mochten Thea en ik naar Maastricht, het Vrijthof, om het concert van André Rieu bij te wonen. Het was een spetterende avond! Eén groot feest. We hebben super genoten. Wat André Rieu benoemde was zo treffend: “Muziek kan steun bieden wanneer het leven moeilijk is; muziek heeft een helende werking”.  Muziek is magisch! Wat een lieve zorgen van Imke en Ellen, top geregeld, en telkens vooraf en erna lieve berichtjes of we het goed hadden! En dat hadden we!!!!!!!

Dank je lieverds, ook namens Thea!’

Ontzettend graag gedaan lieve Lieke!

Wil jij ook bijdragen aan het laten uitkomen van muzikale wensen?
Dank je wel, ook namens onze begunstigden.